14/12/17

στο καλό μαμά μου, επέμεινα, βούτηξα τ΄αμάξι και σας πήγα να δείτε τις Ροδίτσες (το ξέραμε, η τελευταία φορά θα ήταν), από τότε που πηγαίνατε περπατώντας, αλλά ήταν πιο εύκολο από το Κατσούνι όπου μένατε, σε εκείνο το πανέμορφο σπίτι, γκρινιάζατε ως συνήθως, έλεγα διάφορα παρηγορητικά, προέτρεπα να περπατήσετε, ακόμη κι έτσι, ψηλή, ευθυτενής, πανέμορφη, όπως την πρώτη φορά που ήρθατε να μας πάρετε στο πλοίο, είπα να σας βάλουν εκείνο το όμορφο φόρεμα και τις γόβες (κι ανοίγαν τα πόδια στο ανήπωτο Kaposi) και τις πέρλες σας, θυμάστε που τις φορέσατε δεν πάνε χρόνια και κατεβήκαμε στην παραλία? θυμώδεις κι οι δυο, μας φωνασκούσαμε συχνά-πυκνά, αλλά, όταν καθόμασταν οι δυο μας στο μπαλκόνι να δούμε το ηλιοβασίλεμα, δεν θέλαμε άλλους, μας ενοχλούσαν. Δεν θέλαμε άλλους όταν πηγαίναμε βόλτα αλά μπρατσέτα στην Παραλία και μου διηγιόσασταν ιστορίες, κάθε που δούλευα, όταν άλλοι έρχονταν: "σσσσσσ, ησυχία, γράφει...", μου φέρνατε χυμό "πιέστον, κόρη μου, κάνει καλό", ξέρετε, τίποτα δεν είναι τυχαίο: όταν πρωτοείδα φωτογραφία σας, πριν καν σας γνωρίσω, με τα μαλλιά μισόγκριζα, μου θυμίσατε την προγιαγιά μου, της μοιάζατε...
στο καλό μαμά μου, από τότε που με κουβαλήσανε στην Σάμο κι έγινε πατρίδα, ξέραμε πως οι άλλοι δεν μετράνε, λέγατε πάντα πως είμαι το τρίτο σας παιδί, λέγατε πάντα "εσέναν θα έπρεπε να έχω γεννήσει", σας φρόντιζα τα πόδια το καλοκαίρι και το βλέμμα ήταν βελούδινο, στο καλό μαμά μου, δεν σας προλάβαμε, ήταν γρήγορο το ξόδι, στο καλό μαμά μου, κοστίζει ίσως περισσότερο από την φυσική μάνα...
Αγγελική Βαλαγεωργίου, γεννημένη Κατσούλη, δούλεψε στην Εμπορική Τράπεζα, δούλεψε στην οικογενειακή επιχείρηση, μεγάλωσε δύο παιδιά, ήταν μία Δέσποινα στο Βαθύ της Σάμου, όταν έβγαινε στη ρούγα όλοι την χαιρετάγαν με σεβασμό κι αγάπη, εκτίμηση μεγάλη,  κανείς δεν θα μου ξανακάνει πια τα γιουβαρλάκια όπως και φέτος το καλοκαίρι, όταν έφτανα, ήξερε, είχε έτοιμα τα γιουβαρλάκια, ο Θεός την λυπήθηκε και δεν την ταλαιπώρησε περαιτέρω, ήταν ένας καλός άνθρωπος, από τότε που πέθανε η Τερέζα, η φυσική μου μάνα, 29 Απριλίου 1924-14 Δεκεμβρίου 2017, καλοτάξιδη μαμά μας, στο καλό......

Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...