11/11/16

flamme never ends...

So long poet...





*

*Ο Λέοναρντ Κοέν είναι γνωστός σε όλο τον κόσμο για την μουσική του, τα τραγούδια του, και τα βιβλία του που διαβάστηκαν από γενιές αναγνωστών. "Το Βιβλίο του Πόθου" είναι ο πολυαναμενόμενος νέος τόμος των ποιημάτων του - χρειάστηκαν είκοσι χρόνια για να ολοκληρωθεί - μετά την δημοσίευση, το 1993, του ευπώλητου Strange Music, το οποίο έτυχε ευνοϊκής υποδοχής από το κοινό. Τα ποιήματα, που δεν είχαν δημοσιευτεί ποτέ πριν υπό μορφή βιβλίου, γράφτηκαν στο όρος Μπώλντυ και στο Λος Άντζελες, στο Μόντρεαλ και στο Μουμπάι. Με ωραίο εξώφυλλο, αυτή η εξαιρετική νέα ποιητική συλλογή, είναι εμπλουτισμένη με χιουμοριστικά και προκλητικά σκίτσα του συγγραφέα που συνδέονται και αλληλοσυμπληρώνονται με έναν συναρπαστικό και απρόβλεπτο τρόπο με τα ποιήματα που είναι άχρονα, στοχαστικά, και ορισμένα από αυτά με σκοτεινό χιούμορ. Το βιβλίο περιέχει όλα τα στοιχεία της καλλιτεχνικής γλώσσας του Λέοναρντ Κοέν, που του πρόσφερε διεθνή αναγνώριση. (Από την έκδοση)


"ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΠΟΘΟΥ":
Δεν μπορώ ν' ανέβω τις πλαγιές
 
Το σύστημα κατέρρευσε
 
παίρνω χάπια για να ζω
 
Γι' αυτό δοξάζω το θεό

Πήρα τον δρόμο που οδηγεί
 
Από το χάος στην τέχνη
Πόθος είναι το άλογο
και άμαξα η θλίψη

Αρμένισα σαν κύκνος
Βυθίστηκα σαν βράχος
Μα πέρασε ο καιρός
 
Το γέλιο είναι παρελθόν

Κατάλευκη η σελίδα μου
Το μελάνι μου αραιό πολύ
Η μέρα αντιστεκόταν στην γραφή
Όσων η νύχτα επινοεί

Το ζώο μου ουρλιάζει
Ο άγγελός μου είναι θυμωμένος
Μα δεν έχω περιθώρια
να φανώ μετανοιωμένος

Όποια θελήσει να κάνει χρήση
 
Αυτού που δεν μπορούσα να 'μαι
Η καρδιά μου απρόσωπα
 
Δική της θα 'ναι

Θα πάρει ένα μονοπάτι
Θα δει ποια είναι η σημασία
Στα δύο κομμένη η θέλησή μου
Κι ανάμεσα η ελευθερία

Σε κλάσματα δευτερολέπτου
Θα συγκρουστούνε οι ζωές μας
Θα αιωρηθεί η απεραντοσύνη
Κι η πόρτα ορθάνοιχτη θα μείνει

Κι τότε αυτή θα γεννηθεί
Μέσα σε κάποιον σαν κι εσένα
Αυτό που κανείς δεν έχει κάνει
Αυτή θα συνεχίσει να το κάνει

Ξέρω πως θα 'ρθει
Ξέρω πως θα κοιτάξει
Εδώ είναι ο πόθος
Εδώ και το βιβλίο*

2008, απόδοση: Ιωάννα Αβραμίδου










əˈlɒm

shalom


Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...