21/11/16

όσα δεν φτάνει η αλεπού...

... τα κάνει κρεμαστάρια....

"Φασαρίες" στη Χίο? όσο άντεξε, άντεξε ο κρυφο-υποστηριζόμενος από την ΝΔ "ανεξάρτητος" Δήμαρχος της Χίου κ. Μ. Βουρνούς. μετά τα γεγονότα της προηγούμενης εβδομάδας, κατηγόρησε ανοιχτά τον αρμόδιο Υπουργό, εκείνος απαντά: http://www.newsbeast.gr/greece/fakelosmetanastes/arthro/2467352/aganaktisi-mouzala-kata-tou-dimou-chiou-gia-to-prosfigiko κρίμα, είχαμε καλή εικόνα γιαυτόν...
*δεν είναι "αγγελάκι" ο νυν αρμόδιος υπουργός με τις αβελτιρίες των υπηρεσιών του, αλλά ίσως είναι το καλλίτερο που θα μπορούσε να μας συμβεί. Ό,τι και να πουν, στα δικά μας μάτια, είναι ένας ακέραιος άνθρωπος κι ένας ανιδιοτελής επιστήμονας, δεν υπήρξε ως τώρα πολιτικός, δεν γνωρίζει και πολλά από πολιτικάντικα παίγνια, τελεία εδώ.

https://avantgarde2009.wordpress.com/2016/11/21/sxetika-me-gegonota-xiou

σίγουρα, εκτός από τους χρυσαυγίτες, ο υπέροχος κόσμος στη Χίο όχι μόνο αγκάλιασε τους κατατρεγμένους πρόσφυγες αλλά και έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να νιώσουν εκείνοι καλλίτερα και πιό ασφαλείς. Όμως, έρχεται μία στιγμή κόπωσης, τότε, γινόμαστε όλοι πιο ευάλωτοι στην έξωθεν προπαγάνδα, δυστυχώς...

στο ίδιο μήκος κύματος, γεγονότα και στην θετή πατρίδα, τη Σάμο, όπου οι φιλοξενότατοι κάτοικοι στο Καρλόβασι και στο Βαθύ κάνουν ως σήμερα ό,τι μπορούν: http://www.altsantiri.gr/ellada/sygkentrosi-diamartyrias-gia-prosfygiko-sti-samo. Λόγω τριβής με τους κατοίκους, οφείλεται η εξήγηση: οι Σαμιώτες είναι "δύσκολοι" στη συναναστροφή, "κλειστοί" σαν χαρακτήρες, εξαιρετικά καχύποπτοι στην όποια προέλαση μαζικού τουρισμού, μην επιθυμώντας επ' ουδενί να γίνει το νησί του Πυθαγόρα "Μυκονιάς", διατηρούν την επικυριαρχία τους με νύχια και με δόντια (ήταν ένα από τα στοιχεία που περισσότερο μου είχε αρέσει εξαρχής ως σήμερα, όπου περνάω μεγαλύτερα διαστήματα στο νησί). Επ' ουδενί τούτο σημαίνει πως δεν είναι εξαιρετικά ευγενείς στη συναναστροφή, τουναντίον, όλοι, πάντα. Κοντεύουν 35 χρόνια που ζω ανάμεσά τους, εξαρχής, δεν με ξεχώρισαν ποτέ από Σαμιωτοπούλα, μου το λένε μάλιστα συχνά, με καλωσορίζουν πάντα τόσο θερμά και γλυκά που ντρέπομαι, και η συμπεριφορά είναι εξέχουσας πραγματικής κι όχι πλασματικής ευγένειας... Στους δε πρόσφυγες άνοιξαν μιαν αγκαλιά να!!, ίσως διότι μέγα μέρος του πληθυσμού είναι πρόσφυγες, όλως ιδιαιτέρως από τη Μικρασία, από μνήμης θυμούνται, ίσως, εκ μνήμης...

και: http://my-samos.blogspot.gr

αυτά, τα λένε και "αριστεροί" φίλοι μας στο νησί. Δυστυχώς..για το παπαδαριό του πατρίς-θρησκεία-Νέα Δημοκρατία, στην  προκείμενη συγκυρία, με λόγο γνώσης ,καμία ανοχή, όσο για τον ΝΔ αντιπεριφερειάρχη κ. Κατρακάζο (ανεδείχθη με την ΝΔ και την ανοχή της ΧΑ), το σχόλιο είναι: "καλά κρασά, πατριώτη"...
το καλοκαίρι, ανεβαίναμε συχνά στον χώρο φιλοξενίας προσφύγων, λίγο πάνω από τον νέο περιφερειακό δρόμο του Βαθιού, πάνω στο βουνό Μπαϊρακτάρης, και, φυσικά, πολύ μακριά από το κέντρο της πόλης, όπως γελοιοδέστατα υποστηρίζει ο αλεξιπτωτιστής δήμαρχος, παίζοντας με τα παιδάκια, μιλώντας με τις μανάδες και προσπαθώντας να συνεννοηθούμε με τους άρρενες που θεωρούσαν τις γυναίκες κτήμα τους.
3.000 νοματαίους χωράει ο περιφραγμένος χώρος, ο πρώτος που φτιάχτηκε στην Ελλάδα το 2010, όπου φιλοξενήθηκαν περισσότεροι Πακιστανοί και Αφγανοί, μαζί με αφρικανούς μετανάστες, από οποιεσδήποτε άλλες εθνικότητες προέλευσης. Σήμερα είναι λίγο μεγαλύτερος ο αριθμός τους αλλά όχι απαγορευτικός για σχετικά άνετη διαβίωση, να τα λέμε κι αυτά...Οι μετανάστες δεν ευρίσκονται κλεισμένοι, πλην, κυκλοφορούν ελεύθερα όλη τη μέρα και τη νύχτα (ουκ ολίγες φορές  βρεθήκαμε μαζί στην ουρά των σούπερ μάρκετ της γειτονιάς μας ή συμφάγαμε σε διπλανά τραπέζια σε ταβέρνες στο λιμάνι του Βαθιού με ολόκληρες οικογένειες και τα παιδάκια να τιτιβίζουν, πάντα ευγενικά, πάντα σιγαλά, πάντα σεβαστικά). Αν δεν συναναστραφεί κανείς αυτούς τους πρόσφυγες δεν μπορεί, ενδεχομένως, να μορφώσει εικόνα για την ευγένεια, τον υψηλό τους πολιτισμό και την αβροφροσύνη στη συμπεριφορά, απερίγραπτη και πάντα θαυμαστή... Ας μην έρθει κανείς να αντιπεί πως πρόκειται για τον αφρό της Συριακής αστικής τάξης, το γνωρίζουμε αυτό, ας κάνουμε μία πρόχειρη σύγκριση με τα αντίστοιχα δικά μας κοινωνικά στρώματα και ύστερα βλέπουμε, διαφορές και αιτίες...
Βεβαίως, στη Σάμο έχουμε και την παγκόσμια πρωτιά να έχει εκλεγεί Δήμαρχος που δεν/δεν κατοικεί στο νησί, όταν έχει λίγον ελεύθερο χρόνο από τις πολυσχιδείς του εργασίες μεταξύ Αθηνών και Βρυξελλών, μας "θυμάται" κι εμάς, μάλιστα!!!αλεξιπτωτιστή δήμαρχο τον ελένε κειπέρα:  http://www.eklogika.gr/page/selfgov/aggelopoulos_mixalis-cv, α, είναι και της ΝΔ {-όχι δηλαδή πως τούτο είναι κάτι κακόν-, ο Νικόλας ο Σεβαστάκης, ένας από τους τρεις γιούς του αείμνηστου Αλέξη Σεβαστάκη, είναι βουλευτής, όπως κι ο "εξοχώτατος" και γλυκύτατος πατέρας του -μετά τον Θεμιστοκλή Σοφούλη, κανείς στη Σάμο (αλλά και στην Ικαριά) δεν υπήρξε τόσο αγαπητός και σεβαστός από το σύνολο των κατοίκων, ασχέτως ιδεολογικής κατεύθυνσης και προτίμησης ψήφου-, δεν έρχεται πολύ συχνά στο νησί, όμως, επικοινωνεί συνεχώς}. Πλην, ο δήμαρχος οφείλει να είναι παρών καθημερινά στον χώρο δικαιοδοσίας του, ή όχι?

*μία κάποια άποψις.*