26/11/22

τι να συναντηθούμε τώρα?

https://www.lifo.gr/stiles/optiki-gonia/i-kibotos-ton-diapseyseon 

Όχι, δεν πρέπει, δεν πρέπει να συναντηθούμε, σε μέρος όσων λέει ο Σεβαστάκης, οκ, στο σύνολο, ου. Γιατί: διότι καλώς σημειώθηκε σε πολλά σάιτς, η "φιλανθρωπία" είναι απότοκος του πιο άγριου καπιταλισμού, ο Βικτωριανισμός στο ΗΒ η ευλογότερη απόδειξη, ο Ντίκενς το ολόγραμμά του. Το ολόγραμμα Αντώνιος και η σκωλικοειδής παρατρεχάμενή του, υιοθετήσαν 2 μαυράκια? πώς και γιατί? απλώς επιβεβαιώνουν το ότι εν έτει 2022 το κράτος δεν υ φίσταται, πάνε 200 χρόνια, κράτος δεν υφίσταται, τι δεν αντιλαμβανόμαστε?

Τώρα ξυπνήσαν δεσμοί, θεσμοί κι εσμοί να ωρύονται πως πρέπει να καταργηθούν οι ευπατρίδες που δήθεν νοιάζονται για "παραβατικά" παιδιά. Σοβαρά? ποιά είναι αυτά?

Όσο για την εμπιστοσύνη που εκλείπει πλέον, ας ελπίσουμε όχι οριστικά από την κοινωνία, εφόσον έχουν διαρραγεί πάμπολλοι κοινωνικοί θεσμοί, φρονώ πως είναι λάθος κοινωνιολογική ανάγνωση. Δεν εκλείπει η εμπιστοσύνη στις μέρες μας ενώ βασίλευε σε άλλους καιρούς' κάθε χρονική στιγμή προσφέρεται για διαφορετική ανάγνωση. Έτσι, στις δεκαετίες '50-'70, κομβικές για την μετεξέλιξη της Ελληνικής κοινωνίας, υπό το φως της οικονομικής προόδου ή οπισθοδρόμησης, αίφνης, δεν κυριαρχούσε μεγαλύτερο ποσοστό εμπιστοσύνης μεταξύ ομάδων, κοινωνικών τάξεων και υποστρωμάτων τους. Θα έλεγα, λιγώτερη από όσο στις δεκαετίες '80-2010. Αυτή, είναι, εντούτοις, μεγάλη συζήτηση και σίγουρα όχι για αυτόν τον τόπο σύντομης γραφής.

Σωστά σημειώθηκε κάπου πως το φιλόπτωχο "πνεύμα" λειτούργησε από το 1849 ως το 1999. Διαθέτω την ηλικία που φέρει μαζί της και την μνήμη από τα "βιβλιάρια της Φρειδερίκης". Τι εντύπωση μου είχε κάμει μία από κείνες τις επισκέψεις, πάνω σε εξέδρα στην Πλατεία, μπρος απ' το Μουσείο, όπου όλο το Φιλόπτωχο Ταμείο (ιερατικής, φυσικά, προέλευσης και σφιχτής επισκοπικής εποπτείας), κάποιες κυρίες των επιφανών στρωμάτων και κάποιοι κύριοι συνήθως θρησκόληπτοι, στην μικρή μας πόλη, εκφωνούσαν ονόματα παιδιών και ταπεινωμένοι γονείς παρελάμβαναν αυτό το βιβλιάριο βοήθειας για τα παιδιά τους. Ανάμεσά τους και μία πολύ κοντινή μας οικογένεια που βρέθηκε αίφνης επί ξύλου κρεμάμενη χωρίς να είναι πτωχικής καταγωγής... Πρέπει να είμουν 7 ή 8 χρονών το πολύ. Ντράπηκα πολύ που η κυρία Γ. παρέλαβε τέτοιο βιβλιάριο για ορισμένες από τις θυγατέρες της, φιλώντας το χέρι της βασίλισσας.

Θυμάμαι πως η μάνα μου μάλλον πίστευε σε κάποιον Θεό, ποτέ δεν μας μίλησε, ποτέ δεν μας πίεσε, όταν από το σχολείο μας είπαν πως πρέπει -ΠΡΕΠΕΙ- να πάμε στο κατηχητικό, δεν είπε τίποτα,  πήγα, άκουγα, φρικίασα και στα 8 έφυγα και δεν ξαναγύρισα. Η μάνα μου, δεν είπε τίποτα... Ο μεγαλύτερος αδερφός μου πήγε παπαδάκι από τα 8 ως τα 12, η μάνα μας, δεν είπε τίποτα, μόνο φρόντιζε να είναι καθαρά τα παπούτσια του μικρού.

Είχε δικόν της κώδικα η μάνα μας. Ο πατέρας μας, απ' όσο αντελήφθην ως να πεθάνει, μόνο θρήσκος δεν ήταν, μάλλον άθεος, μας το πέρασε εμμέσως και στο αδερφό μου και σ' εμέναν.  Αν δεν θες, δεν πράττεις, προφανώς μας φτιάξαν από την ίδια ζαχαροπλαστική...

Με το πρόσχημα πως δούλευε πολύ, η μάνα μας δεν συμμετείχε σε τίποτα που να ονοματίζεται "φιλόπτωχον"..., δεν μας εμπόδισε, τουλάχιστον εμέναν... μάλλον δύο φορές πρέπει να πήγα με μέρος του σχολείου και το Φιλόπτωχον Ταμείον Κυριών σε παιδιά συμμαθητές μου να τους δώσουμε τρόφιμα, η πρώτη φορά ήταν στην Πρόνοια (προάστειο εργατικό, σήμερα, ακόμη διατηρώ σπίτι εκεί), ντράπηκα τόσο πολύ αλλά δεν γνώριζα τα παιδιά και τις οικογένειες. Την άλλη, εντούτοις, φορά, ανεβήκαμε στον Ψαρομαχαλά, με τα παιδιά αυτά ήμασταν συμμαθητές και παίζαμε μαζί κάτω στον δρόμο μας, στην Σπηλιάδου, μπρος από το σπίτι μας. Εκεί, ήθελα να ανοίξει η γης να με καταπιεί, και οι φίλοι μου, το ίδιο. Ποτέ ως σήμερα δεν αισθάνθηκα τόσο άθλια, αντιλαμβανόμενη πως επρόκειτο για την χείριστη χειραγώγηση των "καλών, φιλόπτωχων" οικογενειών. Ουδέποτε, έκτοτε...

Να εξηγούμεθα: είμεθα ακόμη κράτος ανάδελφον, συντηρητικόν, κατσικάριδων, όταν κάτι Τζαβάρες, Τζαβάρας ρε φίλε, συμμετέχουν ακόμη σε κοινά και επιτροπές διαφάνειας, στην φυλακή δεν θα έπρεπε να ήταν από το 2007? όταν οι υποκλοπές (τόσο παλιοί που έχουμε γράψει λόγω δουλειάς σεντόνια για Τόμπρα και Μαυρίκη) θα έπρεπε να ορίζουν την πολιτική ατζέντα αλλά αίφνης την "κλέβει" το κάθε ολόγραμμα κιβωτού Αντωνίου, αρχίζουμε κι αναρωτιούμαστε: "ρε, μπας και διαστρέφουν την πολιτικήν ατζέντα έτσι, για να μας σκάσουν άλλα πολλά?-

Λέμε τώρα, διότι έχουμε διαστροφική την εγκεφαλική μας ανάλυση.

https://www.youtube.com/watch?v=k5OdT94T9PA



 


Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...