8/6/13

ΑΝΤΙΟ ΣΑΣ ΚΥΡΙΑ ΙΩΑΝΝΑ


Λίγο απέχει αυτό το ιστολόγιο από το να ονομαστεί ιστολόγιο της απώλειας από τον Σεπτέμβριο και εντεύθεν. Ήταν μια σπουδαία, γενναία και "φευγάτη" γυναίκα που είχε πάντα τον θαυμασμό μας η Κυρία (κεφαλαίο το Κ) Ιωάννα Χατζηνικολή.
Τελευταία είχαμε διαβάσει ότι οι μεταφράσεις της τής Γιουρσενάρ ήσαν, λέει, φτωχές. Ναι, ε, για περάστε σεις, νεαρά μας ξυπνοπούλια, που όλα τα ξέρετε, σφάζετε και μαχαιρώνετε... η αήθεια του διαδικτύου σημειώνει -ακόμη- πιένες...
Μια φορά θυμάμαι (όταν της είχα προτείνει μια μετάφραση...) μου είχε πει:  "μου μοιάζεις, μικρό" (βέβαια, -κείνη  το έλεγε "αλητεία" , του λόγου μου απλώς "ταξίδια", στη σωστή, νεαρή ηλικία- στα ωράρια, τη θάλασσα και το τσιγάρο...).
Πάλι φτωχύναμε πνευματικά, καλό σας ταξίδι κυρία Ιωάννα.


http://entefktirio.blogspot.gr/2013/06/blog-post_8710.html

Ο Μπετόβεν ήταν ο αγαπημένος της


http://youtu.be/4QF7ZK9TxEE

(..." είναι ισπανικά ή πορτογαλικά ... για πετάξου να μου το διαβάσεις..." δεκαετία του '80 και δούλευα 3 βήματα απ' το σπίτι της στην Β. Κωνσταντίνου και τσακιζόμουν στην κυριολεξία,walking distance δεν χρειαζόταν η μηχανή μου,  ακόμα κι αν ήξερα ότι "θα τα άκουγα" από το τότε αυστηρό αφεντικό μου -και ήταν γυναίκα, πάντα οι γυναίκες είναι αυστηρότερες, το βιώνω τώρα που κάνω τον βίο αβίωτο σε πολλούς συναδέλφους-, οι λόγοι κοινωνιολογικά εξηγήσιμοι). Και τα απίστευτα γέλια στο Συμπόσιο που κάναμε για τον Γιώργη Β. Μακρή, έναν από τους αγαπημένους της, και τι όμορφα που τα είπε...).

Κυρία Ιωάννα, να σας πω αντίο με το δικό μου αντίο, επιτρέψατέ μοι, με τον δικό μου αγαπημένο, θα τα πούμε εκειπάνω, σύντομα, εκεί, στα βουνά με ρύζια και σοκολάτα, ναι?...

http://youtu.be/8XKGF7hr3-o

Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...