13/4/12

Russian

Neumarkt

Πούλαγες το παληό σου παλτό
δειλά,
με μιαν αξιοπρέπεια
που πέτρωνε τους νευρώνες μου.
Είχα ακόμα στο βλέμμα μου
το θάμπος από τη Ronda
του Ρέμπραντ.
Καινούργιος μου φάνηκες
ή μπορεί και να σ’ έφερα μαζί μου
από τον πίνακα
με τα ξανθά σου μαλλιά
ξασπρουλιάρικα
στο μοναδικό ήλιο
που θα μπορούσαν να μου στείλουν
τα κανάλια του Αμστερντάμ.
Δε μου ‘κανε.
΄Ήθελα μόνο να στ’ αγοράσω
in memoriam των Tiger Lillies των ’80 ς
Και του μπαρ στην Ουτρέχτη,
τότε, που όλοι αγαπιόμασταν
και πνίγαμε τις αναστολές μας
σε ζεστό κρασί, έτσι, άμαθα.
Είχες το πιο γλυκό χαμόγελο που είχα ποτέ δει΄
κάρφωνε καρφίτσες
στην καρδιά μου,
παρέα με τα ξεπλυμένα ανοιχτογάλανα μάτια σου,
θλιμμένες λίμνες
της παγωμένης σου πατρίδας.
Με κοίταξες τόσο παιδικά
που δεν μ’ έφτασαν τα φτωχά μου γκύλντεν
ούτε να σε κεράσω
στο διπλανό καφενείο.
Χάθηκα μες στο ντροπιασμένο χώμα της αγοράς
κι έμεινες να με κοιτάς
στο ρείθρο με τ΄απόνερα,
λες και τα κουβάλαγες στους ώμους σου,
ξέφτια από ρώσικα λιωμένα χιόνια
με τη νεόκοπη οικονομία
που σ’ έκανε περήφανο ζητιάνο
στα καθ’ ημάς.
2007

«’Επεα πτερόεντα», εκδ. Τυπωθήτω, 2009

Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...