'Ομως, η Βιβλιοθήκη αποτελεί μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης μας, ο ίδιος ο Δήμος στεγάζει εκεί εκδηλώσεις του, είναι σαν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του Ελληνικού Δημοσίου: δεν διαβάζουν η μία την άλλη, τόσο όμορφα, στο 2020 είμαστε, είπαμε?
https://argolika.gr/2020/01/17/%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ad%ce%bc%ce%b2%ce%b5%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7-%ce%b2%ce%b9%ce%b2%ce%bb%ce%b9%ce%bf%ce%b8%ce%ae%ce%ba%ce%b7-%ce%bd%ce%b1%cf%85%cf%80%ce%bb%ce%af%ce%bf/?fbclid=IwAR1kH3lGVzXfwV_3P_StBbd9GqAn6KxzatS2kOCbR86ryevNEAVfctxKmhE
σε άλλα -νεώτερα- νέα: φαίνεται πως αχνοφαίνεται φως στην επαναλειτουργία του τραίνου μας που τόσο άδικα μας ξανακόψαν το 1992. Κανείς δεν θα είχε εγκυρότερη γνώμη από τον συντοπίτη μας Γιώργο Νάσαινα, κάποτε ειδικό Σύμβουλο ΟΣΕ, επεξεργάζεται συνεχώς μελέτες επί του σχετικού, από το 2013 έχουμε στο φέις την Ομάδα μας φίλων για την επανανεργοποίηση του τραίνου Αθήνα-Κόρινθος-Άργος Ναύπλιο,
ορίστε οι τελευταίες προτάσεις:
σε άλλα -νεώτερα- νέα: φαίνεται πως αχνοφαίνεται φως στην επαναλειτουργία του τραίνου μας που τόσο άδικα μας ξανακόψαν το 1992. Κανείς δεν θα είχε εγκυρότερη γνώμη από τον συντοπίτη μας Γιώργο Νάσαινα, κάποτε ειδικό Σύμβουλο ΟΣΕ, επεξεργάζεται συνεχώς μελέτες επί του σχετικού, από το 2013 έχουμε στο φέις την Ομάδα μας φίλων για την επανανεργοποίηση του τραίνου Αθήνα-Κόρινθος-Άργος Ναύπλιο,
ορίστε οι τελευταίες προτάσεις:
"ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΡΑΜΜΗΣ
ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΝΑΥΠΛΙΟΥ: EΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΣΕΝΑΡΙΑ
φαινεται
πως προωθειται συγκριτικη μελετη για το θεμα επαναλειτουργιας της γραμμής
Κορινθου-Αργους-Ναυπλιου που θα εξετάσει 2 εναλλακτικα σεναρια:
(1)
ανάταξη της ανακαινισθείσας (την περίοδο 2004-2009) μετρικης γραμμής, με
επανεγκατάσταση ΑΣΙΔ στις ισοπεδες διαβασεις (συνολικος χρονος διαδρομής
Αθήνα-Ναυπλιο 2 ωρες και 5 λεπτά, οπως και το 2010 = xρόνος διαδρομης
Προαστιακού Αθηνα-Κορινθος + χρονος αλλαγής τραινου-μετεπιβιβασης στον ΣΣ
Κορινθου + χρονος διαδρομης τοπικού τραίνου Κορινθος-Ναυπλιο )
(2)
κατασκευή νέας μονής κανονικής και ηλεκτροκίνητης γραμμής επάνω στο ίχνος της
παλαιάς μετρικής γραμμής Κορίνθου-Ναυπλίου, με παραλλαγές χαράξεως όπου
απαιτειται, για επεκταση ορισμενων δρομολογιων του ηλεκτρικού Προαστιακού της
Αθήνας μέχρι Αργος και Ναύπλιο (συνολικός χρόνος διαδρομής Αθήνα-Ναύπλιο περί
την 1,5 ώρα)
Πλεονεκτημα
1ου σεναρίου: χαμηλό κόστος υλοποίησης (αναταξη γραμμής και επανεγκατασταση
ΑΣΙΔ, περί τα 4 εκατ. ευρώ - ποσό που μπορεί να δοθει απο την Περιφέρεια
Πελοποννήσου), μπορει το προγραμμα επαναλειτουργιας να ειναι ετοιμο σε ενα
χρονο περίπου. Χρειάζεται επισκευή-λειτουργική αποκατάσταση 3 αυτοκινηταμαξών
ΜΑΝ4-ΙC μετρικης γραμμής
Μειονέκτημα
1ου σεναρίου: η μετεπιβιβαση στην Κορινθο (που μπορει να ελαχιστοποιηθει ως
"πέναλτυ" εαν γινεται επι κοινής αποβάθρας) και η αναγκη για
επαναδραστηριοποιηση του Μηχανοστασιου Τριπολεως για διανυκτερευση-ελαφρα
συντηρηση των τραινων
Πλεονεκτημα
2ου σεναρίου: κατευθειαν δρομολογια χωρις μετεπιβιβαση στην Κορινθο με επεκταση
του εν λειτουργια ηλεκτρικου Προαστιακού της Αθηνας μεχρι το Ναυπλιο. Επισης
δεν θα απαιτηθει νεο μηχανοστασιο, αφου συντηρηση-διανυκτερευση θα γινονται
κατα βαση στο Μηχανοστασιο Αγιου Ιωάννη Ρεντη. Μειωμενος χρονος διαδρομης κατα
ενα ημιωρο και μεγαλύτερη δυνατοτητα αξιοποιησης της γραμμής και απο εμπορικα
τραινα
Μειονεκτημα 2ου σεναριου: πολυ μεγαλο κοστος (και χρονος) υλοποιησης, αφου
απαιτουνται εργα μετατροπης της μετρικης γραμμής σε κανονικού ευρους επι μηκους
65 χλμ περιπου (με πιθανες παραλλαγές χαραξης σε καποια τμηματα) και
ηλεκτροκινηση και σηματοδοτηση της, ανακατασκευη σταθμων και στασεων. Κοστος
που μπορει να κοστίισει περι τα 200+ εκατ. ευρώ και που μπορει να
χρηματοδοτηθει μοναχα εαν δεχτει η ΕΕ να το συμπεριλαβει στα προς χρηματοδοτηση
προγράμματά της (ως τμημα του λεγομενου Comprehensive Network TEN-T / Railways)
και εφοσον η σχετικη μελετη "Αξιολογησης Κοστους-Οφελους" βγαλει
δεικτη κοινωνικο-οικονομικης αποδοσης της επενδυσης με τιμή αποδεκτή απο την
Κομισιόν και τους συμβουλους της JASPERS. Ολα αυτά που αφορούν το δευτερο
εναλλακτικό σενάριο, αφενος καθιστουν αμφιβολη την υλοποιησιμοτητα του εργου,
αφετερου δε απομακρυνουν πολυ τον χρονο ολοκληρωσης και εναρξης λειτουργιας της
(νέας) γραμμής σε τουλάχιστον μια 4ετια, με βαση την υπαρχουσα εμπειρια...
*υπενθυμιζουμε
πάντως πως το έργο "αναβάθμισης και επαναλειτουργίας της γραμμής
Κορινθου-Αργους-Ναυπλιου" (με μετρική ή κανονική γραμμή) συμπεριλαμβάνεται
στο εγκεκριμενο από τον Ιούνιο του 2019 Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της
Ελλάδας (2017-2027-2037), που καταστρώθηκε κατοπιν στρατηγικής μελέτης μεταφορών που
εκπόνησαν ξενοι μελετητικοι οικοι σε συνεργασία με ελληνικους, κατόπιν
απαιτησης της ΕΕ και που χρηματοδοτηθηκε απο την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδυσεων"
οι περισσότεροι τείνουμε (και ο Γιώργος θαρρώ) προς την πρώτη πρόταση. Και πάλι η παράταξή μας "Ανάπλι εμπρός" μπαίνει μπροστάρισσα, ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΜΑΣ ΠΙΣΩ!!!!