3/3/16

tu n'as rien vu a Hiroshima...

j'ai tout vu a Hiroshima

http://www.oanagnostis.gr/i-exomologisis-tis-ntiras
Marguerite Duras




Για το πώς γράφουμε, η Ντυράς έγραφε "σωματοποιημένα" μεν σε μόνιμο off δε, εξαιρετικά ενδεικτικό το δέκα και μισή, καλοκαίρι βράδυ του 1960 καi το Moderato cantabile του 1958  ...

Στις ταινίες της το σπηκάζ πάντοτε off., κι αν στο India Song παρενέβαινε εμβόλιμα για να υποδηλώσει σε κάτω διαστρωμάτωση τη δική της ματιά, στην Ωρέλια Στάινερ το off με εναλλαγή πλάνων μεσαίων, μακρινών και contre blongés κάποτε με την κάμερα σταθερή σε μονοπλάνο, ίσως να αποτελεί την πεμπτουσία της θεώρησής της για την γραφή, στο χαρτί και στο σελυλόιντ: 







(αυτό είναι on and off) -κάποιος το "κάρφωσε" στον δικό μου εγκέφαλο σήμερα, εξυπηρετεί την σωματοποιημένη γραφή.