30/3/16

ο ωραίος κύριος Σαχτούρης

http://www.nostimonimar.gr/%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%83%CE%B1%CF%87%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B5%CE%BD-%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%BB/




Τ κεφάλι το ποιητ

κοψα τ κεφάλι μου
τό βαλα σ᾿ να πιάτο
κα τ πγα στ γιατρό μου
-Δν χει τίποτε, μο επε,
εναι πλς πυρακτωμένο
ρίξε το μέσα στ ποτάμι κα θ δομε
τό ριξα στ ποτάμι μαζ μ τος βατράχους
τότε εναι πο χάλασε τν κόσμο
ρχισε κάτι παράξενα τραγούδια
ν τρίζει φοβερ κα ν ορλιάζει
τ πρα κα τ φόρεσα πάλι στ λαιμό μου
γύριζα ξαλλος τος δρόμους
μ πράσινο ξαγωνομετρικ κεφάλι ποιητ
(συλλογή Το σκεύος 1971, Κέδρος)

πληγωμένη νοιξη

πληγωμένη νοιξη τεντώνει τ λουλούδια της
ο βραδινς καμπάνες τν κραυγή τους
κι κάτασπρη κοπέλα μέσα στ γαρίφαλα
συνάζει στάλα-στάλα τ αμα
π᾿ λες τς σημαες πο πονέσανε
π τ κυπαρίσσια πο σφάχτηκαν
γι ν χτιστε να πύργος κατακόκκινος
μ᾿ να ρολόγι κα δυ μαύρους δεχτες
κι ο δεχτες σ σταυρώνουν θά ρχεται να σύννεφο
κι ο δεχτες σ σταυρώνουν θά ρχεται να ξίφος
τ σύννεφο θ᾿ νάβει τ γαρίφαλα
τ ξίφος θ θερίζει τ κορμί της
(από τη συλλογή Παραλογαίς, 1948 )

ΗΣΥΧΑΣΤΕ

Πρω πρω καθς βγαινα π τ σπίτι μου,
εδα τ γγελτήριο το θανάτου μου.
«Τν γαπημένο μας φίλο...» γραφε.
στε λοιπν δν εχα συγγενες.
Πρα γρήγορα να ταξ κι νέβηκα στν Κηφισιά.
Σ᾿ λο τν δρόμο πρχαν τεράστια παν πο
γράφαν:
«ΠΕΣΑΝ ΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ», «ΠΕΣΑΝ ΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ».
Στν Κηφισι εχα ραντεβο μ τν Διάβολο.
Καθόταν σ᾿ να καφενεο κα μ μία μαύρη βούρτσα
βούρτσιζε τ ροχα του.
-ντάξει, μο επε, εναι λα κανονισμένα.
ς ξασφαλίσαμε κόμα κα νερό.
-συχάστε
-συχάστε
-συχάστε
(από τη συλλογή Καταβύθιση, 1990)

Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...