17/10/14

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΚΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΛΑΡΙΣΕ ΛΙΣΠΕΚΤΟΡ



Οι λέξεις της αξίζουν όσο πολλά Χρηματιστήρια λέξεων. 'Εχει, εξάλλου, δηλώσει: "Το βασίλειό μου είναι οι λέξεις"
Μην χαλάσει κανείς την Κυριακή του σας παρακαλούμε θερμά παρά μόνον αν έχει την εγγενή περιέργεια να γνωρίσει μία συγγραφέα με γραφή πρωτότυπη, ζωή σαν παραμύθι κι απόψεις για τον έρωτα και την αγάπη εξαιρετικά γειωμένες. Κυρίες και κύριοι, η Κλαρίσε Λισπέκτορ, η μεγαλύτερη μεταμοντέρνα Βραζιλιανή συγγραφέας, με το ποιητικό βλέμμα, σας περιμένει να την συναντήσετε ή ξανά-συναντήσετε την Κυριακή, 19/10/2014 στις 18.30
Πώς και πού μιλάει ο έρωτας, πώς συνδιαλέγεται η αγάπη με τον άλλο, προς τον άλλο, προς τον εαυτό μας, μαζί μ' εμάς, χωρίς εμάς, -υπάρχει ο έρωτας, υπάρχει εν τέλει η αγάπη; τον αντέχουμε, την αντέχουμε;- στο πρώτο και κομβικό μυθιστόρημα της μεταμοντέρνας Βραζιλιανής Κλαρίσε Λισπέκτορ, ενός από τα "ιερά τέρατα" της παγκόσμιας λογοτεχνίας με την ιδιάζουσα γραφή. Μικρο και μακροσκοπικές αναγνώσεις αυτής της ιδιαίτερης γραφής-αναφορά σε όλο της το έργο. Είπε (μεταξύ τόσων άλλων, έχει μείνει παροιμιώδης για τα "αποφθέγματά" της): η αγάπη είναι συμπόνια, τι θα πει "αγαπάω";.
«Φοβάμαι. Μα η καρδιά σφυροκοπάει. Ο ανεξήγητος έρωτας κάνει την καρδιά να σφυροκοπάει πιο γρήγορα. Η μοναδική εγγύηση είναι πως γεννήθηκα. Εσύ είσαι ο τρόπος να  είμαι εγώ, ένας τρόπος να είσαι εσύ: αυτό σημαίνει τα όρια της δικής μου δυνατότητας».
Agua viva «Ζωντανό νερό» (ετοιμάζεται)

Αυτά και άλλα πολλά να συζητήσουμε χαλαρά με έναν καφέ ή ποτό μεθαύριο Κυριακή 19/10 στις  18.30 στον πάντα απλόχερα φιλόξενο χώρο του Revolt Cafe-Bar. Aν είναι ο δρόμος προς τα κει, σας περιμένουμε με χαρά. 



*Θερμότατες ευχαριστείες στο περιοδικό Στάχτες για την φιλοξενία της παρουσίασης http://staxtes.com/2003/?p=4672


Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...