15/6/13

H ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Κ Α Ι ΕΜΕΙΣ




Μες στον γενικό πανικό με την ΕΡΤ, "ξεχάσαμε" τ' αδέρφια μας, τους εξεγερμένους στην πλατεία Ταξίμ, μια φορά να έχεις πάει στην Πόλη -πολλώ μάλλον πολλές- δεν την ξεχνάς...
Τα μηνύματα οσφυοκάμπτοντας του Ερντοάν, γιατί θυμίζουν τόσο πολύ τα μηνύματα Σαμαρά;
Παν-ικός εκατέρωθεν του Αιγαίου...

Η απίστευτη γιαγιά με την σφεντόνα:


Κάποτε, στο Παρίσι, κοινές διαδηλώσεις για την Χούντα με τους Ισπανούς, τους Ιρλανδούς, τους Τούρκους και Σουηδούς, ναι, Σουηδούς: "Ελλάδα και Τουρκία, Ισπανία και Ευρώπη, αγώνας κοινός".

Στο χέρι μας είναι να τσακίσουμε αναχρονιστικές αντιστάσεις, στο χέρι μας είναι.
Κι ας είναι "μελό", πόσο, αλήθεια, "μελό" μπορεί να είναι ένας μεγάλος ποιητής σαν τον Ναζίμ Χικμέτ;

1.
Για τη ζωή

Η ζωή δεν είναι παίξε-γέλασε
Πρέπει να τηνε πάρεις σοβαρά
Τόσο μα τόσο σοβαρά
Που έτσι, να πούμε, ακουμπισμένος σ
ʼ έναν τοίχο
με τα χέρια σου δεμένα
Ή μέσα στ
ʼ αργαστήρι
Με λευκή μπλούζα και μεγάλα ματογυάλια
Θε να πεθάνεις, για να ζήσουνε οι άνθρωποι,
Οι άνθρωποι που ποτέ δε θα
ʽχεις δει το πρόσωπό τους
και θα πεθάνεις ξέροντας καλά
Πως τίποτα πιο ωραίο, πως τίποτα πιο αληθινό απ
ʼ τη ζωή δεν είναι.
2.


Ναζίμ Χικμέτ


Αν η μισή μου καρδιά βρίσκεται, γιατρέ, εδώ πέρα
η άλλη μισή στην Κίνα βρίσκεται
με τη στρατιά που κατεβαίνει προς το κίτρινο ποτάμι

Η άλλη μισή στην Κίνα βρίσκεται.

Κι ύστερα, γιατρέ, την κάθε αυγή
την κάθε αυγή, γιατρέ, με τα χαράματα
πάντα η καρδιά μου στην Ελλάδα τουφεκίζεται.

Κι ύστερα, δέκα χρόνια, γιατρέ,
που τίποτα δεν έχω μες στα χέρια μου
να δώσω στο φτωχό λαό μου,
τίποτα πάρεξ ένα μήλο
Ένα κόκκινο μήλο
Την καρδιά μου.


*Mεταφράσεις του Γιάννη Ρίτσου*

Πηγή: http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=16008

Αν η μισή μου καρδιά στην Ελλάδα βρίσκεται, η άλλη μισή, γιατρέ, στην Τουρκία βρίσκεται,
με τον μέγιστο Farid Farjad:
http://www.youtube.com/watch?v=TVs2exKk7Ng&feature=share&list=PL856FFEBF848388F0






Hadjidakis-Fleury Dadonaki: I love you - Σ' αγαπώ

Που πια δεν έχω τίποτε άλλο Μες στους τέσσερις τοίχους, το ταβάνι, το πάτωμα Να φωνάζω από σένα και να με χτυπά η φωνή μου Να μυρίζω από σέν...